logo

شماره پشتیبانی :85524-021

سرماخوردگی را به راحتی با زینک درمان کنید .

96/08/14

ویتامین c. برای کوتاه کردن طول دوره سرماخوردگی و آنفلوآنزا بهترین راه حل است . غذایی سرشار از زینک منجر به کاهش علائم این بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود .

ماده معدنی زینک

شاهین گشت

ماده معدنی زینک برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری است و همچنین در بسیاری از مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم ، یافت می شود . هر ۱۰۰ گرم گوشت گاو حاوی ۸,۶ روی است . گوشت گاو منبع طبیعی زینک محسوب می‌ شود . با داشتن یک برنامه‌ غذایی سالم مشکلی برای جذب نیاز روزانه به این ماده‌ معدنی پیش نمی ‌آید.

زینک ، کاهش علائم بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن

ماست

محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند و زینک فراوان دارند . که یک فنجان شیر کم‌ چرب یا بدون چربی هم دارای زینک می باشد . ۱۷ درصد روزانه نیاز به این ماده معدنی می باشد . یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی ۲,۲ میلی گرم زینک دارد و ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می نماید .

لوبیا

یک دوم فنجان لوبیای قرمز تیره سرشار از ۰,۹ میلی گرم روی است که ۶ درصد نیاز به این ماده معدنی را تامین می نماید . لوبیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و آهن می باشد .

غلات غنی شده صبحانه

یک وعده از آن دارای ۳,۸ میلی گرم زینک می باشد و ۲۵ درصد نیاز روزانه به زینک را تامین می کند . برچسب پشت محصول را مشاهده نمایید می توانید متوجه شوید غلات صبحانه‌ شما حاوی چه میزان مواد مغذی است . غلات صبحانه ‌ای را انتخاب کنید که حداقل حاوی ۵ گرم فیبر باشد .

بلغور جوی دو سر

یک دوم فنجان از بلغور جو حاوی ۱,۶ میلی گرم از روی است وسرشار منبعی از فیبر ، همچنین ویتامین ها و سایر مواد معدنی نیز محسوب می شود .

شکلات تلخ

شکلات هر چه تلخ تر باشد ، دارای زینک بیشتری می باشد . حدود ۶۰ تا ۶۹ درصد از انواع کاکائوها ، حاوی ۰,۹ میلی گرم زینک می باشد . شکلات تلخ محبوب ‌ترین منبع تامین زینک برای شما است ، اما شکلات تلخ نمی‌ تواند به تنهایی نیاز بدن را تامین نماید ، باید میزان قند و کالری آن را دقیقا محاسبه کنید و روزانه فقط یک تکه شکلات میل نمائید .

مرغ

گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبعی مفید برای تامین زینک نیز محسوب می شود . از مرغ بدون پوست استفاده کنید . فقط ۹۰ گرم مرغ بدون پوست کباب ‌پز شده می‌ تواند زینک روزانه‌‌ افراد را تامین کند .

آجیل و دانه ها

مغزها و دانه ها یکی دیگر از منابع بزرگ زینک می باشند . مصرف هر اونس دانه کدو تنبل ، ۱۵ درصد نیاز روزانه شما به زینک را برطرف می نماید . یک قاشق از دانه های چیا حاوی ۰,۵ میلی گرم زینک است .

مقالات مرتبط


    رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان

    روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر آثار روحی و معنوی، اثرات جسمانی بسیار ارزشمندی دارد. بدون شک زمانی می توان از تاثیرات مثبت روزه بهره مند شد که تغذیه در هنگام افطار و سحر منطبق با یک رژیم متعادل و متنوع باشد.

    لذیذترین غذاهای روسیه

    پهناورترین کشور جهان، یکی از زیباترین و باشکوه ترین کشورهای جهان نیز می باشد. این کشور، در روزگاران قدیم، سرزمین قدرتمندترین مردمان کره ی زمین بوده است که هزاران حادثه ی پر تلاطم و افسانه های باورنکردنی را در دل خود جای داده است.

    طرز تهیه معجون درمان پوکی استخوان

    یکی از مشکلات زندگی های شهری امروزی، مشکل «پوکی استخوان» است که طیف زیادی از اقشار مختلف مردم به‌ویژه زنان را درگیر خود کرده است. در ادامه طرز تهیه معجونی که در درمان پوکی استخوان بسیار نافع است میپردازیم.