logo

شماره پشتیبانی :85524-021

لغو فروش 200 فروند هواپيما با بويينگ و ايرباس آمریکایی

وزارت خزانه دارى آمريكا در مورد اينكه براى فروش هواپيماهاى مسافرى بويينگ و ايرباس به ايران مجوز دهد، تصميم مى گيرد، مخالفان توافق هسته اى براى جلوگيرى از اجرايى شدن اين قراردادها لابى گسترد هاى را آغاز كردند.

95/5/24

شاهین گشت: طبق گزارش چند روز گذشته رويترز، در حالى كه وزارت خزانه دارى آمريكا در مورد اينكه براى فروش هواپيماهاى مسافرى بويينگ و ايرباس به ايران مجوز دهد، تصميم مى گيرد، مخالفان توافق هست هاى براى جلوگيرى از اجراي ىشدن اين قراردادها لابى گسترد هاى را آغاز كردند.به گزارش تي ننيوز، توافق هايى كه ايران براى خريد بيش از200 فروند هواپيما با بويينگ و ايرباس امضا كرده، با تاخيرهايى روبه روست كه ممكن است خريد اين هواپيماها را كاهش داده يا حتى لغو كند، اين بخشى از گزارش يك نشريه آمريكايى است.

در ادامه اين گزارش آمده است: با وجود تمهيداتى كه در توافق هست هاى در نظر گرفته شده و فروش هواپيماهاى مسافرى به ايران را امكان پذير كرده، ممكن است توافقات چندميليارد دلارى ايران با بويينگ و ايرباس را بلوكه كند. در حالى كه انتظار مى رود باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا اين قانون را وتو كند اما زمان تحويل اين هواپيماها با تاخير بيشترى روبه رو مى شود كه باعث رنجيدگى طرف ايرانى خواهد شد. درحالى كه روند فروش هواپيماهاى بويينگ و ايرباس به ايران به درازا كشيده است، رئيس سازمان هواپيمايى كشورى گفت: ارتباطات مالى و دريافت مجوز اوفك مقدارى روند كار را كند كردهاست.

على عابدزاده افزود: اطلاعاتى كه به صورت رسمى داريم، حاكى از آن است كه شركت هاى هواپيمايى ايرباس و بويينگ به دنبال دريافت مجوز براى فروش هواپيما به ايران هستند. وى گفت: توافقى كه انجام شده، ادامه دارد، ضمن اينكه در همين چند هفته اخير مكاتباتى بين برخى شرك تهاى هوايى آمريكا صورت گرفته كه « ا فاى » ايران و طرف آمريكايى پاسخ سوالات شرك تهاى ايرانى را داده است كه اين نشان از روند كار دارد. هر چند روند كار كند است ولى مثبت ارزيابى م ىشود. اين در حالى است كه مقامات صنعت هوايى مىگويند تا هشت سال آينده شركت هاى هواپيمايى به 500 فروند هواپيما نياز دارند، در حال حاضر از 250 فروند هواپيماى موجود در كشور، 100 هواپيما بايد از رده خارج شود و تاخير در قرارداد با ايرباس و بويينگ به نفع صنعت هوايى كشور نيست. ايران براى اينكه بخش كوچكى از نياز ناوگان خود را تامين كند، براى خريد هواپيما با ژاپن مذاكره كرده است، ژاپنىها بعد از چند دهه تلاش در صنعت هواپيماسازى اكنون خود را براى به دست آوردن بخش بزرگى از بازار صنعت هوانوردى جهان آماده كرد هاند. بازار ايران با توجه به نياز بالاى خود براى خريد هواپيماهاى جديد، يكى از جذاب ترين بازارهاى هدف براى اين كشور به شمار مى رود. مسئولان و صاحب نظران صنعت هوايى معتقدند، ايران در آينده نزديك نياز به 160 هواپيماى ك مسرنشين دارد تا بتواند با استفاده از هواپيماهاى كوچك فرودگاههاى مختلف كشور را توسعه داده و فاصله سفر بين شهرها را كاهش دهد.

shahin gasht

تسنیم

pic411035210001

مقالات مرتبط


  • درشت اندام ها با این هواپیماها رؤیایی تر سفر کنند

    سفر هوایی برای افرادی که اندامی درشت و چاق تری دارند به زودی راحت تر می شود، شرکت کانادایی ‏Bombardier‏ ، هواپیمایی جدید ساخته است که صندلی های میانه آن 19 اینچ است – حداقل سه سانتی متر ‏بزرگتر از صندلی های فعلی که در هواپیماهای ایرباس ‏A319‎‏ وجود دارد. راهروی رفت و آمد و صندلی های کنار پنجره نیز ‏عریض تر خواهند بود.‏ ‏‏

  • محصول جدید بوئینگ: خانه لوکس با قابلیت پروازجت + تصاویر

    بزودی گروه هوانوردی HNA چین نخستین جت خصوصی بوئینگ 787-8 جدید را دریافت خواهد کرد که این تصور را به حقیقت تبدیل می کند.

  • مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران با 10 شرط صادر شد

    این مجوز، برخی شرکت های هواپیمایی که پروازهای متعددی را به ایران انجام می دهند می توانند از هواپیماهای آمریکایی برای جا به جایی مسافران خود به ایران استفاده کنند. اما مجوز صادر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر ورود هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران هیچ تأثیری روی قرارداد میان بوئینگ و ایران ایر نخواهد داشت.

  • خط پروازى تهران - بصره براى اولين بار راه اندازى شد

    خط پروازی جدیدی میان ایران و عراق از فرودگاه بین المللی بصره به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران راه اندازی می شود که مقام های عراقی امیدوارند به سه پرواز در هفته برسد.