logo

شماره پشتیبانی :85524-021

محبوب ترین وبسایت گردشگری دنیا

یک وبسایت سفر می باشد که اطلاعات و نظرات طبقه بندی شده و تالارهای گفتگوی تعاملی مرتبط با سفر ارایه می دهد.

95/ 09/03

شاهین گشت: Trip Advisor یک وبسایت سفر می باشد که اطلاعات و نظرات طبقه بندی شده و تالارهای گفتگوی تعاملی مرتبط با سفر ارایه می دهد. Trip Advisor جزو اولین وبسایت هایی بود که تولید محتوایش کاربر محور و خدمات وبسایت رایگان بود و توسط یک مدل کسب و کار تبلیغاتی پشتیبانی می شد.

۲۳ برند گردشگری شامل Trip Advisor، Airfarewatchdog، BookingBuddy، Cruice Critic، Family Vacation Critic، FlipKey، GateGuru، Holiday Lettings، Holiday Watchdog، Independent Traveler، One Time، SeatGuru، SmarterTravel، Tingo، Jetsetter، Travel Library، TravelPOD، VirtualTourist و Kuxun.cn تحت پوشش گروه رسانه ای تریپ ادوایزر مدیریت می شوند.

گروه رسانه ای تریپ ادوایزر در حال حاضر در ۳۰ کشور از جمله فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هند، ژاپن، روسیه، اسپانیا، بریتانیا، اندونزی، آرژانتین، تایوان، مالزی و مصر توسعه پیدا کرده است.

دفتر مرکزی این شرکت بین المللی در نیدهام ایالت ماساچوست آمریکا واقع است و پرطرفدار ترین و بزرگترین جامعه گردشگری با بیش از ۳۲ میلیون عضو و ۱۰۰ میلیون نظر کاربران درباره هتلها، رستوران ها، جاذبه ها و دیگر کسب و کارهای مرتبط با سفر در دنیا را دارد.

ماموریت تریپ ادوایزر «کمک به مسافران سرتاسر دنیا برای برنامه ریزی سفر خود و داشتن یک سفر عالی» می باشد. این شرکت در حال حاضر ۱۹۰۰ کارمند و سرمایه ای معادل ۱۲ میلیارد دلار و درآمد سالانه ای معادل ۱ میلیارد دلار دارد. گروه رسانه ای تریپ ادوایزر و وبسایت های تحت پوشش آن تاکنون ۲۶۰ میلیون بازدید کننده را به خود جذب کرده است.

پیشینه

تریپ ادوایزر در فوریه ۲۰۰۰ توسط استیون کافِر و لانگلی استینرت، بر اساس ایده کارولین کافِر، همسر استیون بنیان نهاده شد و سرمایه اولیه آن توسط Flagship Venture، Bollard Group و چند سرمایه گذار خصوصی دیگر تامین و در سال ۲۰۰۴ توسط شرکت آمریکایی IAC خریداری شد. IAC در آگوست ۲۰۰۵ کسب و کارهای گروه گردشگری خود را بصورت مستقل و تحت عنوان Expedia, Inc معرفی کرد. در سپتامبر ۲۰۱۰، SmarterTravel بخشی از گروه رسانه ای تریپ ادوایزر، از Jetsetter اولین سایتی که محتوایش کاملاً توسط مردم تولید و مدیریت می شود، رونمایی کرد.

در مارچ ۲۰۱۱، تریپ اداویزر به تمامی اعضایش اطلاع رسانی کرد که شخصی بخش مهمی از لیست ایمیل هایش را دزدیده است و ممکن است برای ایجاد پیغام های اسپم از آنها سوء استفاده کند، اما خوشبختانه کلمه عبور و دیگر اطلاعات اعضا حفظ شده بود. شرکت های دیگری نیز مشابه این دزدی را گزارش کرده بودند. در آوریل ۲۰۱۱، تریپ ادوایزر برای تمرکز بیشتر بر حوزه فعالیتی خود (سایت گردشگری)، از Expedia جدا شد. طبق یک نظر سنجی که در جولای ۲۰۱۱ توسط PhoCusWright از ۳۶۴۱ نفر به صورت تصادفی انجام شد، ۹۸ % از پاسخ دهندگان معتقد بودند، نظراتی که در مورد هتل ها در تریپ ادوایزر داده می شود، کاملاً قابل اعتماد است.

انتقادات و اقدامات قانونی

تریپ ادوایزر همیشه به دلیل نشر نظرات بی اساس افراد ناشناخته درباره هتلها، مهمانسراها و رستوران ها مورد انتقاد قرار گرفته است. حدود ۳۰ هتل به دلیل داشتن نظرات مشکوک در لیست سیاه تریپ ادوایزر قرار گرفته اند، یکی از این نمونه ها هتل Conwall است که به میهمانان برای نوشتن نظرات مثبت درباره هتل در تریپ ادوایزر رشوه می داد.

تریپ ادوایزر مدعی است که نظرات کاربران، مستقیم و به سرعت گذاشته نمی شوند، بلکه از روندی برای تایید عبور می کنند که آدرس IP و ایمیل نویسنده را مورد بررسی قرار می دهد و سعی می کند الگوهای مشکوک یا استفاده از کلمات رکیک را شناسایی کند.

در سپتامبر ۲۰۱۱ سازمان استاندارد تبلیغات بریتانیا (ASA) به دنبال شکایت هایی که از تریپ ادوایزر شده بود به بررسی صادقانه بودن نظراتی که در این وبسایت گذاشته می شود، پرداخت. ASA به این نتیجه رسید که تریپ ادوایزر نباید مدعی باشد که نظرات کاملاً صادقانه است، در نتیجه تریپ ادوایزر را مجبور کرد شعار «نظراتی که می توانید به آنها اعتماد کنید» را از وبسایت حذف کند؛ اما تریپ ادوایزر اذعان کرده است که از یک سیستم موثر در شناسایی تقلب در ایجاد محتوا استفاده می کند.

در سال ۲۰۱۲ تریپ اداویزر به دلیل نقض قوانین جدید تجارت آزاد در مورد نمایش قیمت ها و مالیاتهای بلیط هواپیماها، توسط سازمان حمل نقل آمریکا ۸۰۰۰۰ دلار جریمه شد.

shahin gasht

منبع: nytimes

pic037676210001

مقالات مرتبط


  • بهترین مقاصد گردشگری اروپا معرفی شدند

    در مراسم سالانه جوایز جهانی گردشگری، شهر سن‌پترزبورگ که دومین شهر بزرگ روسیه محسوب می‌شود، و تایتانیک بلفاست به عنوان بهترین مقاصد توریستی اروپا در سال ۲۰۱۶ انتخاب شدند.

  • اهمیت فیلم و سینما در بازاریابی گردشگری

    گردشگری فیلم یک نمونه خاص از گردشگری رسانه محور است که بینندگان را ترغیب می کند حین یا بعد از تولید، از مکان های نمایش داده شده در یک فیلم داستانی بلند یا یک تولید تلویزیونی بازدید کنند.

  • مزیت آیفون 7 جدید در زمینه سفر و گردشگری

    چهارشنبه گذشته اپل آیفون و ساعت هوشمند جدید خود را معرفی کرد. این شرکت که همیشه در معرفی تکنولوژی جدید و کارآمد در زندگی روزمره پیش‌رو بوده است، همیشه امکانات مناسبی را در گجت‌های خود برای مسافران و دوست‌داران طبیعت قرار داده است. در این مقاله قصد داریم ویژگی جدید آیفون و ساعت هوشمند جدید اپل را در زمینه سفر و گردشگری مورد بررسی قرار دهیم. با شاهین گشت همراه باشید.

  • مطلب خواندنی از گردشگری به زبان رویا نونهالی

    رویا نونهالی را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسیم. اما سفرهای متعددی که به بهانه کار و اکتشاف و تجربه و تفریح انجام داده، از او یک هنرمند-مسافر ساخته است. به بهانه انتشار شماره اول فصلنامه گیلگمش (که من در شورای سیاستگذاری و سردبیری‌اش همکاری می‌کنم) با رویا نونهالی (و همسرش رامین فاروقی) گفت‌وگویی حول موضوع سفر انجام دادیم که سطور زیر متن گفت‌وگوی منتشر شده با نونهالی در گیلگمش است. گفت‌وگوی جذابی از کار درآمده و پیشنهاد می‌کنم خواندنش را از دست ندهید.

  • تهران در رتبه نهم شهرهای در حال رشد دنیا در جذب گردشگری قرار گرفت

    در این رده بندی مسترکارت، اوزاکای ژاپن با 20.14 درصد، بالاترین میزان رشد را در جذب گردشگر و شاخص های زندگی شهرنشینی داشته است.

  • آشنایی با سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری می باشد. وظیفه اصلی این سازمان سیاست گذاری در حوزه گردشگری بین المللی می باشد و در مباحث فنون مرتبط باگردشگری نیز فعالیت می کند.